..................Sewing Evy

..................Sewing Evy

maandag 1 februari 2016

twinning...alle, tripleting

Gisteren werd Juliette gedoopt. Een moeilijke beslissing toen Louis geboren werd...

We komen allebei uit een in theorie Katholiek gezin, maar in praktijk maakt geloof noch bij onze ouders, noch bij ons, deel uit van ons leven. Er werd 4 jaar geleden, na lang wikken en weken, gekozen om de kindjes toch te laten dopen. Mijn lieve omaatje hecht hier zoveel belang aan, en dat alleen al vond ik een goeie reden.



Ik doe al een tijdje aan verwerking van de inhoud van mijn stoffenkast (wat niet wil zeggen dat ik geen stofjes meer koop;-D). Het witte Confettistofje van Michel Miller lag er al meer dan een jaar (2 jaar?), en ik was vergeten waarom ik het toen mooi vond.
Ik knipte er een paar weken voor de bevalling een Tinny uit voor Marthe, bedoeld voor de feestdagen. Maar eens genaaid kon het me niet overtuigen (te communie-achtig?) en bleef het afgewerkt hangen.

De doop kwam dichterbij (als in 'we zijn woensdag en zondag is het feest'), en zo ook het besef dat ik nog niet nadacht over het vestimentaire gedeelte.
Kleed Marthe: check! De Bernadette breidde is voor de babyborrel, en werd al heel veel gedragen. Toen Marthe Juliette's gewone gouden gilet zag, speelde ze deze echter snel uit om "zelfde als Jetje" te zijn. Het is iets, zelfstandige kinderen...

Ik had nog genoeg stof over voor Juliette, en vertrok vanuit het Jasmine bloesje van Coupcoup om voor haar een kleedje met lange mouwen te maken.
















Louis' hemd is een (ongestreken *bloos*) Theo in een La Maison Victor-stofje, die ik maakte kort voor de bevaling. Met een restje Confettistof maakte ik hem een bijpassende strik.



























Een paar weken geleden pasten ze ook al eens mooi samen op de babyborrel, in het prachtige Zomerzwanenstofje van de Melkbrigade







Louis: Theo van Zonen09
Marthe: Tinny van Straight-Grain
Juliette: kleedje op basis van Jasmine bloesje van CoupCoup, en Grace van Emma & Mona

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige outfits allebei!!!
    Onze kinderen zijn bewust niet gedoopt. Mijn meme en pepe hebben daar in het begin ook wel wat problemen mee gehad, maar inmiddels zijn ze het gewoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben pro dopen, alle redenen zijn goed om eens stil te staan en feest te vieren in een nieuwe outfit :-D Mijn zus en schoonbroer zijn (nog) niet gehuwd, maar dopen hun beide kinnekes was onder het motto 'baat het niet, schaadt het niet'... Wij zelf zijn voor de Kerk gehuwd en hebben dan ook plechtig beloofd onze kinderen te laten dopen 'proest', wat we dan ook gedaan hebben. Wat ze er verder zelf mee doen, is hun zaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love love love the matching outfits! Heel mooi gedaan :-) De doop zal bij ons pas over ettelijke maanden zijn... Nog even tijd dus lol

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk allemaal :-), prachtige kindjes met prachtige kleren

    BeantwoordenVerwijderen